خرید اقساطی دوربین | نکاتی درباره خرید دوربین
  • 1400/02/25

خرید اقساطی دوربین | نکاتی درباره خرید دوربین

امروزه دیگر بازار مثل گذشته نیست. در گذشته فقط چند دوربین در بازار وجود داشتند. اکثر این دوربین‌ها نیز نیکون بودند. امروزه یک چرخ کوچک که در بازار بزنید، چندین و چند برند مختلف را مشاهده خواهید کرد. خب در اینکه بهترین دوربین‌های دنیا کدام برندها هستند هیچ تردیدی نیست؛ اما آیا می‌دانید برندهای میان‌رده چه کیفیتی دارند؟ یا اینکه بین بهترین دوربین‌ها کدام یک قابلیت‌های بیشتری دارد؟ یا اینکه قابلیت‌های کدام دوربین برای شما مناسب‌تر است؟ آیا می‌دانید امکان خرید اقساطی دوربین نیز وجود دارد؟ آیا خرید اقساطی دوربین شامل تجهیزات آن نیز می‌شود؟ در این مقاله قصد داریم تا به تمام سؤالات شما پاسخ دهیم. پس با ما همراه باشید.

انواع دوربین را بهتر بشناسید

خب پیش از آنکه قصد خرید یک دوربین عکاسی را پیدا کنید، باید درباره انواع مختلف دوربین اطلاعات دقیق داشته باشید. دوربین‌های عکاسی نیز همانند هر وسیله دیجیتال، انواع مختلفی دارد. هر نوع دوربین برای کاربرد خاصی طراحی شده است. شما باید قابلیت‌های هر نوع دوربین را به‌صورت کامل بشناسید. در نهایت آن را با نیازهای خود مطابقت دهید. به این شکل می‌توانید در مرحله اول نوع دوربین خود را انتخاب نمایید. بسیاری از مردم به اشتباه ابتدا سراغ مشخصات و قابلیت‌های دوربین‌های متعدد می‌روند. در حالی که هنوز نوع دوربین مدنظر خود را انتخاب نکرده‌اند. پس در ابتدا با ما همراه باشید تا انواع دوربین عکاسی را بهتر بشناسید.


دوربین‌های کامپکت خانگی

از نام این دوربین‌ها پیداست که ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین نوع دوربین‌های عکاسی هستند. قابلیت و کاربرد این دوربین در نام آنها مشخص است. این دوربین‌ها ظاهری کوچک و جیبی دارند. به‌راحتی در جیب شلوار شما جای می‌گیرند. این دوربین‌ها بیشتر برای کاربرد خانگی طراحی شده‌اند. اگر به‌دنبال دوربینی کوچک، ارزان و مناسب برای تصویربرداری از مراسم مختلف هستید، دوربین‌های کامپکت خانگی برای شما بهترین گزینه محسوب می‌شوند.

هدف از ساخت این دوربین‌ها ثبت سریع سوژه عکاسی است. به‌زبان ساده می‌توان گفت از نظر طراحی، این دوربین‌ها مشابه دوربین موبایل‌های هوشمند هستند. معمولاً در این دسته دوربین‌ها از حسگرهای کوچک 1/2،3 اینچی استفاده می‌شود. همین موضوع باعث می‌شود تا دوربین‌های کامپکت خانگی کیفیت بسیار بالایی نداشته باشند. این دوربین‌ها قابلیت تعویض لنز ندارند؛ اما با توجه به قیمت و ابعاد، بهترین گزینه برای کاربردهای خانگی محسوب می‌شوند.

در گذشته زمانی که دوربین‌های موبایل کیفیت چندانی نداشتند، این دوربین‌ها سهم عمده بازار را به دست آورند. این روند تا همین چند سال پیش ادامه داشت؛ اما حالا وضعیت تغییر کرده است. در حقیقت امروزه دوربین‌های موبایل عملکرد مطلوبی دارند و جایگزین دوربین‌های کامپکت خانگی یا همان Point-and-Shoot هستند. به همین خاطر مشتریان استفاده از تلفن همراه خود را در مقابل این دوربین‌ها ترجیح می‌دهند. پس می‌توان گفت که خرید این نوع دوربین دیگر توجیح ندارد. به همین خاطر شرکت‌های تولیدی دوربین‌های دیجیتال به فکر تولید دوربین‌های کامپکت پیشرفته افتادند.

دوربین‌های کامپکت پیشرفته

خب تقریباً به این دوربین‌ها می‌توان یک دوربین عکاسی گفت. دوربین‌های کامپکت خانگی کارایی مشابه به یک دوربین موبایل را داشتند. حتی اگر آن دوربین‌ها را با موبایل‌های پیشرفته امروزی مقایسه کنیم، شاید بازنده چنین رقابتی باشند. به همین خاطر شرکت‌های تولیدی به فکر ایجاد دوربین‌های کامپکت پیشرفته افتادند. این دوربین‌ها نه حرف‌های و نه خیلی سطح پایین هستند. در حقیقت اگر می‌خواهید تصاویری به‌مراتب بهتر از دوربین موبایل را ثبت کنید، دوربین‌های کامپکت پیشرفته همراهی مناسب برای شما هستند. این دوربین‌ها در مقایسه با دوربین‌های کامپکت خانگی سخت‌افزاری به‌مراتب بهتر دارند. در این دوربین‌ها از سنسورها و لنزی بسیار مناسب‌تر استفاده شده است.

در اکثر دوربین‌های کامپکت پیشرفته از حسگرهایی با ابعاد 1 اینچ، میکرو چهارسوم یا حتی APS-C در کنار لنزهای ثابت استفاده می‌شود. معمولاً لنز این دوربین‌ها بسیار باکیفیت است؛ اما قابلیت تعویض ندارد. همچنین دیافراگم این دوربین‌ها از گشودگی بالایی بهره‌مند است. همه این امکانات دست به دست هم می‌دهند تا تصاویری زیبا و حرفه‌ای ثبت کنید. این دوربین‌ها در محیط‌های تاریک و با ایزوی بالا عملکردی بسیار مناسب دارند. جالب است بدانید هیچ یک از گوشی‌های پیشرفته امروزی قابل رقابت با این دسته دوربین‌ها نیستند.

این دوربین‌ها عموماً در محدوده قیمتی بین 350 تا 1200 دلار عرضه می‌شوند. شاید تصور کنید برای لذت‌بردن از بیشترین کیفیت، باید گران‌ترین دروبین کامپکت پیشرفته را تهیه کنید. این در حالی است که دوربین‌های کامپکت پیشرفته گرانقیمت اصلاً  توجیح اقتصادی ندارند. اگر قصد دارید هزینه بیشتری کنید، بهتر است از دوربین‌های رده‌بالا و حرفه‌ای‌تر بهره ببرید.

سوپرزوم کامپکت

دوربین‌های کامپکت پیشرفته کیفیت تصویربرداری بسیار مطلوبی دارند. با این حال نبود زوم اپتیکال مناسب، بسیاری از کاربران این نوع دوربین را دچار مشکل می‌کند. همان طور که از نام دوربین‌های سوپرزوم کامپکت مشخص است، ابعادی کوچک و زومی بسیار عالی دارند. این نوع دوربین‌ها دارای زوم 15 تا 30 برابری اپتیکال هستند. به‌تبع استفاده از لنز اپتیکال، این دوربین‌ها عموماً حسگرهای کوچک 1/2، 3 اینچی دارند. همین مسئله باعث می‌شود تا عملاً دوربین‌های سوپرزوم کامپکت در محیط‌های تاریک یا با ایزوی بالا عملکرد مطلوبی نداشته باشند. این روند تا همین چند سال پیش ادامه داشت. در حال حاضر موبایل‌هایی با زوم بسیار عالی به بازار عرضه شده‌اند و جای سوپرزوم کامپکت را گرفته‌اند. به همین خاطر کمپانی‌ها به اجبار از حسگرهای بهتری در این دوربین‌ها استفاده می‌کنند.

در حال حاضر حسگرهای نسل جدید دوربین‌های سوپرزوم کامپکت با انواع 1 اینچی جایگزین شده‌اند. این مسئله باعث شده تا کیفیت تصاویر در نور کم به‌مراتب افزایش پیدا کند. پس شما می‌توانید از این دوربین‌ها برای ثبت تصاویری با زوم فراوان و در شرایط نوری نه‌چندان مناسب کمک بگیرید. فراموش نکنید که هنوز هم این نوع دوربین‌ها جزء دسته دوربین‌های Point-and-Shoot محسوب می‌شوند. اکثر طرفداران این مدل دوربین را افرادی تشکیل می‌دهند که به طبیعت‌گردی علاقه‌مند هستند. این دوربین برای ثبت مناظر طبیعی نیمه‌حرفه‌ای گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

سوپرزوم شبه SLR

خب در این مرحله ابتدای مسیر عکاسی حرفه‌ای هستیم. اگر تازه شروع به عکاسی حرفهای کرده‌اید، دوربینهای سوپرزوم شبه SLR برای شما گزینه مطلوبی محسوب می‌شوند. دوربین‌های سوپرزوم شبه در مقایسه با انواع سوپرزوم کامپکت، به‌مراتب ابعاد بزرگتری دارند. در حقیقت افرادی که به عکاسی علاقه‌مند هستند، فقط ابعاد این نوع دوربین را استاندارد می‌دانند. بدنه این نوع دوربین‌ها، بسیار مشابه بدنه دوربین‌های حرفه‌ای یا همان SLR است. این نوع دوربین‌ها را به همین خاطر شبه SLR یا Bridge می‌نامند.

شاید برای شما جای سؤال باشد که چرا این دوربین‌ها را Bridge می‌نامند؟ این کلمه در فارسی به‌معنای پل است. این دوربین ابعادی شبیه به SLR دارد و تنظیماتی تخصصی را در اختیار کاربر قرار می‎‌دهد. با این وجود جزء دسته دوربین‌های حرفهای SLR نیست. به همین خاطر آن را پلی ارتباطی بین عکاسی آماتور و عکاسی حرفه‌ای می‌دانند.

اگر در زمینه عکاسی خبره باشید، می‌دانید که انتخاب کادر یکی از مهم‌ترین نکات ثبت یک عکس زیبا و ماندگار است. به همین خاطر دوربین‌های سوپرزوم شبه SLR گزینه مناسبی برای افراد نیمه‎‌حرفه‌ای محسوب می‌شود. آنها می‌توانند با کمک سوپرزوم یا همان زوم اپتیکال، آنقدر زوم را کم یا زیاد کنند که بهترین کادر را به دست بیاورند. آنها با این کار به روش تجربی می‌توانند در زمینه یافتن بهترین کادر آموزش ببینند.

در دوربین‌های سوپرزوم شبه SLR در دو رده مختلف به فروش می‌رسد. دوربینهای رده اول مجهز به حسگرهای کوچک یا همان 1/2،3 اینچی هستند. رده اول معمولاً زومی در حدود 15 الی 30 برابر دارند؛ اما اگر به‌دنبال زوم بیشتری هستید، باید رده دوم دوربینهای سوپرزوم شبه SLR را انتخاب کنید. رده دوم دوربین‌ها توانایی زوم 30 تا 100 برابری را دارند.

از نظر قیمتی، دوربین‌های سوپرزوم شبه SLR شاید در مقایسه با DSLR ها مقرون‌به‌صرفه نباشند. به همین خاطر طی چند سال اخیر شاهد افت شدید فروش این نوع دوربین‌ها بودیم. به همین خاطر شرکت‌های سازنده به فکر افتادند تا کیفیت سخت‌افزار این دوربین‌ها را افزایش دهند. در حال حاضر دوربین‌های سوپرزوم شبه SLR رده‌بالا یا همان پریمیوم، به حسگرهای بزرگتر با ابعاد 1 اینچ مجهز شده‌اند. به این ترتیب از ترکیب سوپرزوم پریمیوم و حسگر 1 اینچی، تصاویری بسیار زیبا حاصل می‌شود. با این وجود اگر درباره ساختار دوربین‌ها اطلاع داشته باشید، نصب حسگر بزرگتر مانعی برای زوم بیشتر است. به همین خاطر دوربین‌هایی که مجهز به حسگر 1 اینچی هستند، زوم کمتری را شاهد هستیم.

از نظر قیمتی، دوربین‌های سوپرزوم شبه SLR معمولی یا همان کلاسیک در بازهای بین 200 تا 500 دلار عرضه می‌شوند. اگر قصد خرید دوربین‌های سوپرزوم شبه SLR پریمیوم یا رده‌بالا را دارید، باید بودجه‌ای بین 600 تا 1،300 دلار را در نظر بگیرید. جالب است بدانید با این قیمت می‌توانید دوربین‎‌های حرفه‌ای با قابلیت تعویض لنز خریداری کنید. پس شاید خرید دوربین‌های سوپرزوم شبه SLR رده‌بالا منطقی به‌نظر نرسد. شما می‌توانید برای آموزش عکاسی، از دوربین‌های سوپرزوم شبه SLR کلاسیک یا همان معمولی استفاده کنید که قیمت معقولی دارند.

DSLR

دوربین‌های DSLR یا همان Digital Single Lens Reflex یکی از معروف‌ترین دوربین‌ها محسوب می‌شوند. بد نیست بدانید این دوربین‌ها برای اولین بار در سال 1991 توسط کداک به بازار عرضه شدند. دوربین‌های DSLR در حقیقت نسخه جدید دوربین‌های SLR قدیمی محسوب می‌شوند. دوربینهای SLR برای ثبت تصاویر از فیلم‌های عکاسی استفاده میکردند. جالب است بدانید در این دوربین‌ها از همان آینه‌ مکانیکی، منشور، منظرهیاب نوری، فازیاب فوکوس خودکار و سیستم لنز آنالوگ دوربین SLR بر روی دوربین‌های DSLR نیز به کار رفته است. در این نوع دوربین‌ها فقط برد الکترونیکی و تجهیزات جدید امروزی استفاده شده است. به همین خاطر آن را نسل جدید و بروزشده SLR های قدیمی می‌دانند. دوربین‌های DSLR دارای قابلیت تعویض لنز هستند. به همین خاطر گزینه مناسبی برای عکاسان حرفه‌ای به حساب می‌آیند.

اگر کمی وارد بحث‌های تخصصی و ساختار دوربین شویم، خواهیم دید که فقط رسانه دوربین سنتی آنالوگ این دوربین‌ها در مقایسه با مدل‌های قدیمی عوض شده است. این یعنی به‌جای ثبت تصویر بر روی فیلم‌های مکانیکی، از حسگرهای دیجیتال استفاده می‌شود. این دوربین‌ها از نظر وزن، نسبتاً سنگین هستند. این یکی از ایرادات مهمی است که به دوربین‌های DSLR وارد می‌کنند. دلیل این وزن از ساختار قدیمی دوربین نشئت می‌گیرد. در این نوع دوربین‌ها آینه درون دوربین باید دقیقاً هم‌اندازه حسگر دیجیتال باشد. همچنین منشوری که شعاع نور را از عمومی به افقی تبدیل می‌کند تا در منظرهیاب کار کند نیز باید هم‌اندازه آینه دوربین باشد. برای عملکرد صحیح این سیستم، باید بین المان‌های مختلف فضای کافه ایجاد شده باشد. به همین خاطر دوربین حجیم و نسبتاً سنگین است.

قیمت این دوربین‌ها بازه گسترده‌ای دارد. انواع گرانقیمت و رده‌بالا DSLR مجهز به حسگرهای فولفریم یا همان 35 میلیمتری هستند. این دوربین‌ها نمایی مشابه با دوربین‌های قدیمی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. اگر به‌دنبال مدل‌هایی کوچک‌تر با ابعاد مناسب‌تر هستید، می‌توانید به سراغ دوربین‌های APS-C بروید. این دوربین‌های حسگرهایی کوچکتر دارند. با این وجود باز هم جزء دوربین‌های بسیار عالی و تخصصی محسوب می‌شوند.

اگر به دنبال انتخاب برند در بین دوربینهای DSLR هستید، باید بین نیکون و کانون یکی را انتخاب کنید. خالق اصلی دوربین‌های DSLR کداک بود؛ اما این برند از بازار حرفه‌ای و تخصصی آن عقب ماند. پس از کانون و نیکون، برندهای سونی و الپوس جزء بهترین‌ها محسوب می‌شوند. اگر قصد خرید یک دوربین DSLR را دارید، باید مبلغی در حدود 500 تا 6هزار دلار را برای آن کنار بگذارید. معمولاً برای خرید دوربین‌های DSLR رده‌بالا بسیاری از کاربران دچار مشکل می‌شوند. در چنین شرایطی خرید اقساطی دوربین به کمک شما می‌آید. جالب است بدانید بسیاری از کاربران خانگی ترجیح می‌دهند به‌جای دوربین‌های کامپکت پیشرفته، دوربین‌های DSLR ارزان‌قیمت را برای کیفیت بهتر عکاسی انتخاب کنند. این کار کاملاً اشتباه است. این دوربین برای افرادی طراحی شده که به‌صورت تخصصی عکاسی می‌کنند.

دوربین‌های بدون آینه

همان طور که اشاره کردیم، یکی از مهم‌ترین دلایل حجیم و سنگین بودن دوربین‌های DSLR، وجود آینه هم‌اندازه حسگر در دوربین و سایر بخش‌های آن بود. به همین خاطر شرکت‌های تولیدکننده اقدام به حذف آینه نمودند. آنها حسگر را به‌صورت مستقیم در پس لنز قرار دادند. این جدیدترین تکنولوژی در ساخت دوربین محسوب می‌شود. این تغییر در تمام دوربین‌های کامپکت خانگی اعمال شدند. به همین خاطر ابعاد آنها به‌مراتب کاهش پیدا کرد. با این وجود طرفداران DSLR ها علاقه چندانی به دوربین‌های بدون آینه نشان ندادند.

از همین‌جا بود که خطی فرضی بین عکاسان حرفه‌ای کشیده شد. برخی از عکاسان به این دوربین‌های بدون آینه علاقه بسیاری نشان دادند. این دسته عکاسان اعتقاد دارند که دوربین‌های بدون آینه، آینده عکاسی تخصصی هستند. به همین خاطر همواره در تلاش هستند تا دوربین‌های DSLRرا به زیر بکشند. دوربین‌های بدون آینه وزن و ابعاد کمتری دارند. این روزها تجهیزات و لنزهای متعددی برای این نوع دوربین نیز عرضه می‌شوند.

همه این عوامل دست به دست هم می‌دهند تا این نوع دوربین‌ها رفته رفته فراگیرتر و محبوب‌تر شود. به همین خاطر شاهد رشد سهم بازار این نوع دوربین در سراسر دنیا هستیم. بسیاری از مستندپردازان و افرادی که عکس‌های طبیعت را ثبت می‌کنند، به این دوربین گرایش پیدا کردند. دلیل این گرایش هم بسیار ساده است. دوربین‌های بدون آینه وزن و ابعاد کمتری دارند و جابه‌جایی آنها به‌مراتب ساده‌تر است. با این وجود هنوز هم بسیاری از عکاسان دوربین‌های DSLR را ترجیح می‌دهند.

در این حین دو برند قدرتمند تولیدکننده دوربین‎‌های حرفه‌ای، دوربین‌های بدون آینه فول فریم خود را به بازار عرضه کرده‌اند. آنها در گفتگوی مطبوعاتی از برنامه‌هایی که برای این نوع دوربین دارند نیز برای کاربران گفتند. به همین خاطر انتظار می‌رود در آینده نزدیک شاهد جهشی بزرگ در ساخت این نوع دوربین را شاهد باشیم. دوربین‌های حرفه‌ای بدون آینده به حسگرهای فولفریم، چهارسوم یا APS-C مجهز هستند. بر اساس قابلیت‌های این دوربین‌ها، قیمت آنها بین 500 تا 4،500 دلار متغییر است. برای خرید یک دوربین بدون آینه رده‌بالا بیشتر نیاز به خرید اقساطی دوربین خواهید داشت.

مدیوم و لارج فرمت

اگر اهل عکاسی حرفه‌ای باشید، حتماً دوربین‌های مدیوم و لارج فرمت را به‌خوبی می‌شناسید. تا به اینجا تمام دوربین‌هایی که معرفی کردیم، نهایتاً حسگرهای سایز 1 اینچی داشتند. این در حالی است که در دوربین‌های مدیوم و لارج فرمت از حسگرهایی بزرگتر استفاده می‌شود. دوربین‌هایی که حسگرهایی بزرگتر از 35 میلیمتر و کوچکتر 6*9 سانتیمتر دارند، دوربین‌های مدیوم فرمت هستند. اگر حسگر دوربین بزرگتر از 6*9 سانتی‌متر باشد، یعنی دوربین جزء دسته لارج فرمت محسوب می‌شود. متداول‌ترین نوع دوربین‌های لارج فرمت، دوربین‌هایی با ابعاد 4 در 5 اینچ است.

دوربین‌های لارج فرمت ابعاد بزرگ و قیمت گرانی دارند. به همین خاطر کمتر کسی از این نوع دوربین استفاده می‌کند. از این رو در بازار نیز به تعداد بسیار محدود دوربین‌های لارج فرمت یافت می‌شود. این در حالی است که بسیاری از کاربران طرفدار دوربین‌های مدیوم فرمت هستند. دوربین‌های مدیوم فرمت حسگرهایی چند برابر دوربین‌های فول‌فریم دارند. به همین خاطر از کیفیت عکاسی بسیار مناسب برخوردار هستند. جالب است بدانید دوربین‌های مدیوم فرمت بعضاً دارای طراحی ماژولار نیز هستند. در این نوع دوربین علاوه‌بر امکان تعویض لنز، امکان تعویض حسگر نیز وجود دارد. لازم به ذکر است دوربین‌های مدیوم و لارج فرمت جزء گرانقیمت‌ترین دوربین‌های جهان محسوب می‌شوند. این دوربین‌ها قیمتی در حدود 5هزار تا 60هزار دلار دارند.

نکاتی که حین خرید دوربین باید مد نظر داشته باشید

  • دوربین‌هایی با قابلیت تعویض لنز را انتخاب کنید؛
  • پیش از خرید، درباره مدل‌های بدون آینه و DSLR تحقیق کنید؛
  • سرعت عکاسی را بر اساس فریم بر ثانیه بررسی نمایید؛
  • تنظیمات دستی دوربین را بررسی نمایید؛
  • وزن و ارگونومی دوربین را مد نظر قرار دهید؛
  • درگاه و اتصالات دوربین را بررسی نمایید؛
  • نیازهای خود را در نظر داشته باشید؛
  • درباره برترین برندهای تولید دوربین نیز بررسی کنید؛
  • لوازم جانبی لازمه را تهیه کنید.

مشخصات فنی که حین خرید باید به آنها توجه کنید

  • مثلث ایزو، شاتر و دیافراگم؛
  • فوکوس خودکار؛
  • لرزش‌گیر؛
  • منظرهیاب و نمایشگر؛
  • قابلیتهای فیلمبرداری.

چرا خرید اقساطی دوربین؟

در حال حاضر خرید اقساطی دوربین یکی از رایج‌ترین روش‌های خرید دوربین برای عکاسان حرفه‌ای محسوب می‌شود. خب شاید شما نیز در این دوراهی قرار گرفته باشید که برای خرید دوربین پس‌انداز کنید یا اقدام به خرید اقساطی دوربین نمایید؟ پاسخ به این سؤال بسیار ساده است. در حقیقت شما در شرایط کنونی اقتصاد کشور، راهی به‌غیر از خرید اقساطی دوربین پیش روی خود ندارید. شاید در گذشته پس‌انداز سیستم مناسبی برای خرید اجناس مختلف محسوب می‌شود؛ اما این روزها با توجه به تورم، چنین مسئله‌ای تقریباً محال است

تصور کنید که چند سال پیش فردی برای خرید یک خودرو قصد پسانداز 20 میلیون‌تومان در یک سال را داشت. در عین حال فردی دیگر در همان لحظه اقدام به خرید اقساطی نمود. در پایان سال، فرد اول با پول پس‌انداز شده خود فقط می‌توانست یک موبایل مناسب تهیه کند؛ اما فرد دوم خودرویی با ارزش حدود 100 میلیون تومان دارد و شاید حدود 3 میلیون تومان سود پرداخت کرده باشد.

بسیاری از ما نگران پرداخت سود خرید اقساطی هستیم. این در حالی است که با یک محاسبه سر انگشتی متوجه خواهید شد که سود خرید اقساطی اصلاً  به سرعت تورم کشور ما نمی‌رسد. پس اگر امروز قصد پس‌انداز دارید، باید بدانید که فاصله زیادی بین شما و خریدتان وجود دارد. این مسئله درباره خرید دوربین حرفه‌ای بسیار صادق است. دوربین‌های DSLR ، مدیوم فرمت و بدون آینه قیمت بسیار گرانی دارند.

شاید تصور کنید بهتر است خریدتان را با بودجه‌ای که کنار گذاشته‌اید انجام دهید. این در حالی است که انگلیسی‌ها ضرب‌ا‌لمثلی دارند که می‌گوید آنقدر ثروتمند نشده‌ام که جنس ارزان‌قیمت بخرم. با خرید اجناس بی‌کیفیت، پولی که برای آن زحمت فراوانی کشیده‌اید را انگار به آتش می‌کشید. این در حالی است که با خرید اقساطی دوربین می‌توانید بهترین دوربین را در دستان خود بگیرید و تصاویری فراموش نشدنی را ثبت کنید.

به یاد داشته باشید در ایران و با شرایط اقتصادی کنونی، خرید اقساطی یک ایده عالی اقتصادی است. پس از پایان اقساط، شما با توجه به تورم، چندین برابر سودی که پرداخت کرده‌اید را سود به دست آورده‌اید. پس می‌توان گفت خرید اقساطی دوربین نه فقط ضرر ندارد، بلکه به سود شما نیز خواهد بود. همچنین از نظر روحی خرید وسیله‌ای که به آن علاقه دارید می‌تواند باعث خوشحالی بسیار شما شود.

خب دوستان نظر شما درباره خرید اقساطی دوربین چیست؟ آیا شما خرید اقساطی دوربین را انتخاب می‌کنید؟ آیا میدانید حتی امکان خرید اقساطی تجهیزات دوربین عکاسی نیز وجود دارد؟ به نظر شما دوربین‌های بدون آینه بهتر هستند یا دوربین‌های DSLR؟ نظرات تخصصی خود را با ما و سایر همراهان به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید بی‌صبرانه منتظر دیدن نظرات شما عزیزان هستیم.

نظر دهید
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
لطفا نام خود را وارد نمایید
لطفا ایمیل خود را وارد نمایید
لطفا دیدگاه خود را وارد نمایید

دانلود اپلیکیشن

اطلاعات تماس
  • تهران، بلوار نلسون ماندلا (جردن)، خیابان شهید سلطانی (سایه)، شماره 8
  • 021-73694545 داخلی 2
  • info.vamine@gmail.com
  • 09022188444